De mest effektive maskiner til fitness

De færreste har mange store dyre avancerede fitness maskiner derhjemme, men nede i fitness centeret kan man som regel finde flere forskellige maskiner og udstyr, der kan abendes til at optræne din krop og dine muskler, så du kommer i god form. Det gælder om at tabe de overflødige kilo, således man har en slank og veltrimmet og stærk krop, så man er i balance med sig selv.

På den måde kan man både højne sin sundhed og sin levealder og sin selvtillid, så mange mennesker burde overveje at dyrke mere motion og fitness. Fordelen ved at komme i fitness centeret er dels fordi man her finder det bedste udstyr men også for at møde andre i samme situation, så man derved plejer den sociale vinkel til problemet.

Uden fitness maskinerne i fitness centeret kan man naturligvis løbe, cykle og svømme, men derved får man ikke effektivt trænet alle sine muskler, så her kommer det avancerede udstyr til nytte og gavn for alle medlemmerne.

Gode og dårlige fitness maskiner

Der findes så mange forskellige typer af fitness maskiner, og nogle af dem virker ikke særligt godt, mens andre virker efter hensigten. Her kommer der en beskrivelse af de mest hensigtsmæssige maskiner, der netop kan træne kroppens muskler mest optimalt. At gennemgå et træningsprogram vil kræve en god fysisk, styrke, balance og bevægelighed, så derfor må man altid starte med de små øvelser, indtil man er klar til de mere krævende øvelser.

De bedste fitness maskiner

  • Benpres maskinen er til at træne musklerne i lår, baller, haser og lægge. Man får trænet musklerne i underkroppen
  • Rygtræk træner især den brede rygmuskel, skuldre samt biceps. Man får trænet og opbygget sine rygmuskler samt aktiveret hele bagsidemuskulaturen.
  • Biceps curl med kabeltræk nedefra træner biceps brachii på armens forside. Ved at bruge denne maskine opnår man flere fordele end håndvægte, da man derved forhindres i at svinge med armene.
  • Triceps Pushdown træner musklen triceps brachii, der med forskellige greb øvelser som armstrækninger og kropshævninger giver øget styrke i armene.
  • Brystpres træner bryst, skulder forside og triceps på både armenes for- og bagside. Brystmaskinen har en bevægelse, der svarer til armstrækninger, og det er især godt for begyndere.
  • Benløft i stativ eller hængende benløft går ud på at træne mavemuskler og hoftebøjere. Der er reelt tale om et stativ, men den anbefales kun til øvede brugere, da stativet ikke modvirker sving.
  • Romaskinen er fin til kredsløbstræning, idet man derved får trænet hele kroppen og især bagsiden samt opbygget udholdenhed. En romaskine er derfor et glimrende supplement til løbebåndet.